Elektroszmog elleni védekezés

Műszeres elektroszmog mérés = védekezés

Fel szeretném hívni a figyelmét, hogy a különböző elektroszmog kibocsátók Önre ható sugárzását meghatározott mérési módszerekkel szükséges mérni, számítani. Ha olyan szakember/laikus mérési eredményeire, tanácsaira hagyatkozik, aki nem a meghatározott mérési módszerekkel mér, azzal kockázatot vállalhat.

Az elektroszmog terhelés csökkentésének legfőbb feltétele az elektroszmog műszeres mérése. Ez az a szolgáltatás, amely képes a főbb tartózkodási helyek, illetve berendezések feltérképezésére. Műszeres mérés nélkül csak felelőtlen és a valóságot meg sem közelítő találgatás történik.

Az elektroszmog források által kibocsájtott sugárzások mértékére, illetve védőtávolságokra* ritkán létezik recept. Egyforma kibocsátók is gyakran okoznak meglepetéseket. Mérés nélkül előfordulhat, hogy extrém* sugárzásban töltjük mindennapjainkat, anélkül hogy tudnánk róla, vagy épp ellenkezőleg, odaképzelünk olyasmit, ami nincs ott.

Felvilágosítás = védekezés

A számszerű mérés és tanácsadás mellett számtalan -az egészségmegőrzés szempontjából elengedhetetlen- információ tudható napjaink kibocsátóiról, melyeket iskolában nem tanítanak, orvos nem figyelmeztet rá és interneten sem fellelhetők.

A mérés és tanácsadás alkalmával szóljon, ha bővebb információt szeretne tudni általában az elektroszmogról vagy akár konkrét kibocsátóról.

Földelés, mint védekezés

Az ember biokémiájának természetes egyensúlya a test leföldelt állapotában van. Az elektroszmog biokémiára gyakorolt káros hatásának ellensúlyozásában támogatást jelenthet az emberi test leföldelése.

A földelés hatásai az emberi szervezetre:

  • gyulladást csökkent
  • fájdalmat csillapít
  • csökkenti a testfeszültséget (szó szerinti feszültség: Millivolt)
  • csökkenti a vér viszkozitását, ezáltal javítja a véráramlást
  • nő a szív frekvenciájának variabilitása (HRV): a szívritmus jobban alkalmazkodik a testen belüli változásokra és a külső környezeti hatásokra.

Földelési lehetőségek:

  • Séta mezítláb, földre-, betonra tenyerelés, fa ölelés, bármilyen földdel való érintkezés bőrön, fémen keresztül.
  • Földelni Jó Kft. professzionális megoldásokkal és számtalan hasznos információval szolgál a test leföldelésével kapcsolatban. Nappali alátét számítógépezés közben, éjszakai alátét stb.
  • Földelés saját kezűleg. Egy kertben levert betonvasra (szondára) szorítóbilinccsel rögzítünk egy villanyszerelésnél is használatos rézkábelt, bevezetjük a szobába és bármely testrészünkhöz érintjük. Magam úgy szoktam, hogy 20-30 cm szigetelést levágok a kábel végéről és számítógépezés, olvasás, tévézés, akár alvás közben a csuklómra tekerem. Nem szükséges feszesen, elég ha egy helyen hozzáér a bőrhöz.

 

Az alábbi videón az USA egyik legismertebb kardiológusa beszél testünk rendszeres leföldelésének fontosságáról.

 

Személyi földelő termékek a Stat-x Group forgalmazásában. Kényelmes csuklópántok, cípőföldelés stb.

További bővebb írás az emberi test leföldelésének jelentőségéről.

 

Mobiltelefon rádiófrekvenciás sugárzása elleni védekezés

Mobiltelefon hatásainak összefoglalása kutatásokkal alátámasztva (angol):

http://reset.me/story/the-alarming-ways-emfs-are-changing-your-brain/

Angol-magyar fordító:

https://translate.google.hu/#en/hu/

A fenti cikk egy részének fordítása (minden megállapítás kutatásokkal alátámasztva):

mérges_k“Az International Journal of Oncology-ban (Nemzetközi Onkológiai folyóirat) megjelent svéd kutatás jelentős összefüggést talált az agydaganatok kialakulása és a hosszú távú mobiltelefon használat között. Jó és rosszindulatú daganatokkal egyaránt összefüggésbe hozták a 10 éves időtartam feletti mobiltelefon használatot.

Egy görög egyetem kutatása szerint az elektroszmog okozhat fejfájást, szédülést, alvászavart, jóindulatú daganatokat, memória problémát, demenciát, Alzheimer-kórt.

Az agyban található vér-agy gát úgy működik, mint egy szűrő. Feladata, hogy az agyat biztonságban tartsa az olyan, számára mérgező anyagoktól, mint toxinok, nehézfémek, vírusok, kórokozók, gyógyszerek stb. Számos neurológiai betegséget tulajdonítanak a kompromittált vár-agy gátnak. Például agyhártyagyulladás, Alzheimer-kór, sclerosis multiplex. Elektromágnesesség hatására a vér-agy gát átjárhatósága nagyobb, így könnyebben jut be az agyba például alumínium, higany, vagy a kórokozók.

A tartós elektromágneses tér szabadgyökök megjelenéséhez vezet a testben. Az agyban lévő szabadgyökök úgy működnek, mint rozsda a fémen. A szabadgyökök agysejt-károsodást és öregedést okoznak.

Az agysejtek vegyi anyagokkal, úgynevezett neurotranszmitterekkel (ingerületátvivő anyag) kommunikálnak egymással. A neurotranszmitterek szabályozzák a hangulatot, alvást, motivációt, tanulási képességet, szenvedélybetegségeket, és így tovább. A hosszú távú elektromágneses expozíció 143 féle fehérje működését változtatja meg. Az elektromágnesesség a fentiek alapján jelentősen káros hatással van a szerotonin szintre, dopamin szintre, noradrenalin szintre, melyek jelentősen kihatnak a hangulatra, tanulásra, memóriára, stresszre.

A Journal of the American Medical Association megállapította, hogy 50 perc mobiltelefon használat megzavarja az agy glükóz anyagcseréjét. A glükóz az agy fő energiaforrása. Egyes tudósok úgy gondolják, hogy Alzheimer-kór léphet fel, ha az agy egyes részei nem tudják hasznosítani a glükózt, hogy az táplálhassa az agysejteket. Az agy ezen részei néhány tudós kutatása szerint inzulin rezisztensé válnak, amely Alzheimer-kórhoz, azaz 3. típusú cukorbetegséghez vezet.

Az alvás létfontosságú pillére az agy egészségének. Alvás közben az agy megszilárdítja az emlékeket, megtisztítja magát, törli az anyagcsere törmeléket stb.

Több tucat tanulmány kimutatta, hogy az alacsonyfrekvenciás sugárzás (elektroszmog) megzavarja a melatonin termelést. A melatonin alvási, vagy stresszhormonként ismert leginkább, de ennél sokkal több feladata van. A melatonin erős antioxidáns, mely segít megelőzni a depressziót, Alzheimer.kórt, szív- és érrendszeri betegségeket, alvászavart, hangulatzavart, fülzúgást és különböző rákos megbetegedéseket.

Az elektroszmog befolyásolja a pajzsmirigy szerkezetét és működését. Emeli a pajzsmirigy stimuláló hormont, ami pajzsmirigy-alulműködéshez vezet. A pajzsmirigy-alulműködés gyakori tünetei a depresszió, memóriazavar, lassú agyműködés, hidegérzékenység, száraz bőr, székrekedés, súlygyarapodás és izomfájdalmak.”


2 VÉDEKEZÉSI LEHETŐSÉG A MOBILTELEFON SUGÁRZÁSA ELLEN

Levegőcső headset

Tudomásom szerint Magyarországon egyetlen helyen lehet kapni olyan fülhallgatót/headset-et, ami a mai lehetőségek közül a legkisebbre csökkenti a fejre ható sugárzást.

http://www.smartsafe.hu/

(A céget nem ismerem, semmilyen érdekem nem fűződik a termékeik reklámozására.) Kipróbáltam, zenehallgatáshoz is tökéletes hangminőséget produkál. A levegőcső miatt valamivel óvatosabban kell vele bánni.

Két javaslatom, hogy egyrészt ha már megvesszük, akkor a headset-es telefonálás közben ne az ölünkbe tegyük a telefont (az sem sokkal jobb, mint a fej), hanem minél távolabb a testtől, másrészt, ajánlom. Napi 10-20 percnél hosszabb telefonálás esetén fontosnak mondanám a használatát.


Mobiltelefon vásárlás SAR érték alapján

Minden mobiltelefonnak van egy úgynevezett SAR értéke (Specific Absorpotion Rate, Fajlagos energiaelnyelési érték). Jó hír, hogy egészség szempontjából nem mindegy, hogy mekkora SAR értékű telefont használunk. Az értékek 0 és 2 W/kg között változnak. A jelenleg piacon lévő legkisebb sugárzású telefonok 0,2 – 0,3 W/kg között vannak. Hasra ütve minden 30-adik telefon ilyen. Ajánlott max. 0,7 – 0,8-as SAR értékű telefont használni, én személy szerint biztosan nem mennék 0,4 – 0,5 fölé.

A SAR értéket elvileg minden gyártó honlapján meg lehet találni, ezen kívül van több oldal, ahol a (kiszemelt) telefonunk paraméterei között megtalálható.

sarFontos, hogy például a Samsung oldalán modell szám alapján lehet megkeresni a telefon SAR értékét. Pl. a Samsung Galaxy A3 egyik modell száma SM-A300F. Ezt a modell számot vagy az akkumulátoron tudjuk megkeresni vagy valahol a készüléken apró betűvel látható vagy ha kiszemelt telefonról van szó, akkor némi utánajárással meg lehet találni, ha beütjük a típust a keresőbe pl így: “Samsung Galaxy A3 model number”. Belinkelek több oldalt is lejjebb, ahol kikeresve a saját telefonunkat, többek között a SAR értékét is meg lehet találni. Fontos, hogy a különböző oldalak néha eltérő értékeket adnak meg ugyanarra a telefonra. Én a gyártó oldaláról származó adatokat hinném el, vagy átlagolnám a különböző forrásból látott számokat. Több helyen érdemes ellenőrizni az értéket azért is, mert vannak telefonok, ahol többféle alszéria van. Pl. van olyan telefon, ami egy nagyobb ramos verzióban is megjelent és teljesen más a sugárzása. De ilyenkor más a modell száma is (pl. egy betűvel tér el). Lényeg, hogy érdemes nagyon pontosan ellenőrizni (típus és modell szám alapján), hogy annak a telefonnak tudjuk-e a SAR értékét, amelyikre tényleg kíváncsiak vagyunk. Nehogy véletlenül kiadjunk 50-200 ezret egy magas kibocsátóra. (a telefon ram teljesítménye nem hiszem, hogy feltétlenül befolyásolja a sugárzást, ezt csak egy telefon esetében véletlenül találtam)

USA és EU SAR érték is előfordul, az EU jelölés mellett lévő értékek érvényesek Magyarországon.

Néhány mai alacsonyabb SAR értékű Samsung:

Samsung Grand Prime

Samsung Galaxy A3, az SM-A300F modell a legjobb, amelyik 1 GB RAM-os. Szolgáltatóknál inkább az 1,5 GB RAM-os, SM-A300FU modell van, amelyiknek már nem olyan kedvező a sugárzása.

Oldalak, ahol lehet keresni a különböző telefonok SAR értékeit:
Samsung telefonok:

http://www.samsung.com/sar/sarMain.do?site_cd=hu&prd_mdl_name=GT-B3410

Minden márka/típus:

Az alábbi linken ha megtaláltuk a telefonunkat, le kell görgetni a lap aljára, ott lesz valahol a SAR érték.

http://www.devicespecifications.com/

A következő linken néhány típusnak nem írták be ezt az adatot, de a legtöbbnél ott van:

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_6-6378.php

Szolgáltatók is megmondják személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton a meglévő/kinézett telefon SAR értékét.

Általános védekezési lehetőségek a mobiltelefon sugárzásával szemben:

  • Kapcsoljuk ki, amikor lehet.
  • Bekapcsolva ne hordjuk a testen, sem a táskában.
  • Bekapcsolva, de Repülési/Repülőgép üzemmódban nincs, illetve minimális a sugárzás. Hívás, internet nem működik ilyenkor, minden más (zenehallgatás, kamera) igen. Ajánlom.

  • Bekapcsolva minél távolabb tegyük magunktól. Autóban műszerfalra, munkahelyen asztal/iroda másik végébe, alvás közben szoba másik végébe, másik szobába stb.
  • Szokjunk vissza a vonalas telefonra. (hordozható/DECT telefont nagyon nem ajánlom)
  • Kezdjük el csökkenteni a mobiltelefon által kapott segítségeket, információkat, szórakozási-, kommunikációs lehetőségeket. (Google, Facebook, gps, stb.) Asztali gépet használjunk (kábeles internettel, nem wifivel), vagy semmit.
  • Kapcsoljuk ki a folyamatos adatforgalmat igénylő funkciókat! (mobil internet, szinkronizálás, wifi, helymeghatározás stb.)
  • Ne használjunk wifis kapcsolatot sem, sőt kerüljük azokat a helyeket, ahol wifi van.
  • Kizárólag kábeles headsettel telefonáljunk!! Telefont ne tegyünk a fejünkhöz, ne fogdossuk beszélgetés közben, hanem tegyük minél távolabb a testtől. Addig ne indítsunk, vagy fogadjunk hívást, míg nem csatlakoztattuk a kábeles headsetet.
  • Ha nincs kéznél a headset, a fejnél tartott telefonnál valamivel jobb megoldás a kihangosítás. Ma már szinte minden mobiltelefont ki lehet hangosítani. Kihangosított beszélgetés közben sokkal jobb ha nem fogjuk kézben a telefont, hanem letesszük például az asztalra.
  • Alvás közben kapcsoljuk ki a mobiltelefont, vagy tegyük a szoba másik végébe, másik szobába.
  • Ha 2-3 méteres környezetünkben telefonálnak, mobilinterneteznek munkahelyen, közösségi közlekedésen, távolodjunk legalább 3 méterre.
  • Autóban kérjük meg a használóját, hogy “legyen szíves ne”, vagy minimalizálja a telefon használatát.

 

Tapéta

Vakolat